מכונת קפה טוחנת

מכונת קפה טוחנת

מכונה זו, או בשמה העברי הרשמי "מטחנת קפה" מיועדת לטחינת פולי קפה. במהלך הטחינה ישנם 3 סוגים של מנגנונים שחשוב מאד לשים לב אליהם. הם מבטאים למעשה את כרטיס הביקור של המכונה ומספקים נתונים מלאים לגביה ולגבי כשירותה כמכונת קפה המתאימה לשימושכם.

גודל המכל

גודל המכל צריך להיות גדול אם אתם מכינים הרבה משקאות קפה בו זמנית, וקטן אם סך משקאות הקפה שאתם מכינים הוא מועט. כשהמכל גדול אתם יכולים לטחון הרבה פולים להמון אבקה וליצור קפה בתפוצה נרחבת לכל מי שיושבת סביב השולחן. מיד תראו כי גודל המכל עומד ביחס ישר לקצב הטחינה.

קצב הטחינה

לרוב הוא קצב משתנה. ישנן מעט מאד מכונות קפה טוחנות בהן הקצב קבוע ואינו ניתן לשינוי. החשוב הוא בורר המצבים של אפשרויות קצב הטחינה. במילים אחרות, טווח המהירויות של מכונת טחינת הקפה שלכם הוא שקובע את טיב המכונה עבורכם. ברוב רובם של המקרים מכונות עם גודל מכל גדול יגיעו למהירויות גבוהות וייהנו מטווח מהירויות רחב. מכונות עם מכל קטן יגיעו למהירויות טחינה נמוכות יותר, ובאופן כללי יכילו בורר מצבים עם פחות מהירויות. ההיגיון הוא שאם מזינים מכונה בהרבה פולים, יש בזה היגיון הכרוך בהפקת קפה מהירה בתפוצה רבה, ולזה יכולה להיות אחראית אך ורק מהירות טחינה גבוהה.

אופן מזיגת האבקה הטחונה

ברוב מכונות הקפה מדובר בפעולה ידנית המצריכה סיבוב של מנואלה אשר פותחת את התא ושופכת את האבקה למכל בקצב קבוע. במיעוטן, בייחוד בגדולות שבהן, המזיגה אלקטרונית ומאפשרת הגברה והחלשה של קצב המזיגה, ממש כמו שתואר בקצב הטחינה בסעיף הקודם.

טיפים נוספים על מכונת קפה טוחנת

כשאתם מצטיידים בפולים עבור מכונת קפה טוחנת – דאגו שהם יהיו מהחברה ששיווקה לכם את המכונה. שם, תוכלו להבטיח פולים מקוריים בלבד, שיובילו ליצירת אבקה בטעם של עוד. חשוב להצטייד במכל ואקום נייד אליו תימזג האבקה ובמשאבת ואקום לשאיבת גזים זרים מתוך המכל על מנת לייצר ואקום בכוחות עצמכם, ממש כמו במארזי האבקות הממותגים. בדרך זו אתם מבטיחים לא רק מכונת קפה טוחנת שתעבוד בשבילכם אלא תוצר סופי שיוביל בדמות משקה קפה בלתי נשכח בכל עת.